autovadītaji nezin, ko sēdz OCTA
Aptuveni trešdaļa autovadītāju nespēj paskaidrot, ko sedz OCTA apdrošināšana, vai arī kļūdās skaidrojumos. Šādus rezultātus uzrāda apdrošināšanas sabiedrības „BALTA" veiktā „Snapshots" aptauja par autovadītāju informētību par OCTA apdrošināšanas polises segumu un tās nepieciešamību.
Aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju, iegūtie dati norāda uz būtiski zemu izpratni par OCTA piedāvāto segumu. 27 procenti aptaujāto nespēja sniegt atbildi uz jautājumu, kādus zaudējumus sedz OCTA apdrošināšana. Savukārt 24 procenti aptaujāto uzskata, ka atlīdzību saņem arī negadījumu izraisījušais autovadītājs.
Respondenti savās atbildēs vairāk tiecas norādīt, ka kompensāciju saņem tikai cietušais autovadītājs - gan īpašumam, gan veselībai. Tomēr patiesībā tiek aizmirsta viena no būtiskākajām OCTA apdrošināšanas funkcijām - zaudējumu segšana arī cietušajiem pasažieriem gan vainīgā, gan cietušā autovadītāja transportlīdzeklī, kā arī trešo pušu bojātajai mantai.
„Diemžēl aptaujas rezultāti liecina, ka OCTA tiek iegādāta primāri likuma prasījuma ietvaros. Autovadītāji reti izprot OCTA nozīmi un citas svarīgas priekšrocības, kuras var izmantot ceļu satiksmes negadījuma ietvaros," skaidro AAS „BALTA" valdes loceklis Kristians Pudans.
Interesanti, ka krieviski runājošo respondentu informētības līmenis par OCTA segumu ir ievērojami zemāks - skaidru atbildi par to, kādus zaudējumus sedz OCTA apdrošināšana, nespēja sniegt 54 procenti no šīs aptaujāto grupas.
Tiesa, OCTA nepieciešamību apzinās faktiski visi aptaujātie. Atbildot uz jautājumu, bez kā automašīna nevar iztikt, OCTA polise tiek ierindota otrajā vietā uzreiz aiz degvielas, tādējādi vērtējot to augstāk pat par servisa pakalpojumiem.